Vår ängel.

Ibland måste man ta sig tid för att släppa ut den sista sorgen för att verkligen ORKA gå vidare. Ja, det är inget man bara känner att man kan göra, utan orken måste finnas också för att man inte ska stå kvar och stampa på samma ställe år ut och år in.

I dag fullkomligen forsade orden ur mig, om saknaden om vår son vi aldrig kommer få träffa men som finns saknad och sörjd i våra hjärtan. Men inte bara det - han LEVER också i våra hjärtan! Där blir han aldrig gammal, han dör aldrig och finns alltid med oss. Dessa tankar resulterade i en dikt om vår ängel.

För er som kanske inte fått en klar bild om hur man känner i ett sånt här läge, så sätter nog denna huvudet på spiken. Som man brukar säga.



~ Till, Vår ängel ~

Det finns en ängel i mitt hjärta,
där den slagit sin rot

Den viskar saker i mitt öra,
som får min själ att få bot


Jag vill tacka dig, min ängel
för all kärlek jag en gång fått

Det ryms så mycket i ett hjärta -
det finns inga mått


För att skiljas från dig måste mitt hjärta sluta slå
Och även då - ska inget kunna separera oss två


Tack vare min ängel fick jag uppleva den ljusaste tid
Med åren växer kärleken i en mammas hjärta
och även ängeln, står vid.


Tack min son, för att du visade oss vad kärlek är
Nu vet jag varför jag lever - och ditt minne högt bär




Jag grät, och skrev. Släppte ut allt. Det var som terapi - och helt plötsligt är jag helt redo att ta mig an nästa utmaning här i livet! Kärlek till er också som läser (men inte alltid kommenterar, men jag känner er närvaro)
<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint gumman.

2010-12-05 @ 17:37:26
Postat av: Jimmy

En helt fantastisk dikt, det måste jag säga. Jag känner känslan av att den måste huggas in i en sten och bevaras! Imponerad!

2010-12-05 @ 18:36:04
Postat av: J✫hanna

Sååååå fint!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

KRAMAR

2010-12-06 @ 00:20:18
URL: http://minusaresa.blogg.se/
Postat av: Siss

Lots of Love <3

2010-12-06 @ 08:08:19
Postat av: Marlene

Jättefint. Stor kram!

2010-12-08 @ 10:14:03
Postat av: Rebecka

STOR KRAM!

2010-12-09 @ 16:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0