Idretripp månne?

Satt uppe hos Nickes päron igår kväll och drack lite kvällste/kaffe och småpratade lite, efter att vi skottat fram och kört upp Nickes bil på sliriga sommardäck. Vi har hittills kört min bil, men nu var det dags och få fram den innan den helt och hållet snöar över. Få lite vinterdäck på sig och ström i batteriet så blir det kalajs!

I ALLA FALL, så undrade Nickes föräldrar om vi var intresserade av att följa med upp till Idre, Fjätervålen, i slutet av mars och till stugan där som de ägde fram till för några år sedan. Trodde först inte att jag hörde rätt - jag menar jag älskar ju fjällen efter att jag jobbat i Älvdalen och upplevt både Sälen och Idre. Så jävla myyys!

Så självklart tackade vi ja, nu är det bara och hålla tummarna att det inte är något som sätter käppar i hjulet för trippen. Självklart vill jag ju ha ett jobb också, men samtidigt vill jag åka bort med och se lite annat. Mysa i snön, åka slalom, längdskidor, grilla och åka lite pulka.


Och så dagens roliga; Jag och Nicke satt nyss och pratade om själva resan upp dit och hur vi åker och så vidare.

N: - Sedan är det ju kanske lättare om vi tar egen bil ifall vi inte vill stanna hela veckan...

T:
- Då kanske vi kan åka i din Audi då?

N:
- Ja visst...

(tyst en stund)

T:
- Har du airbag i bilen förresten?

N:
- Yepp.
(klappar sig på magen och börjar le extremt busigt)

N:
- Fläskbag!


Asflabb utbryter.

När vi torkat tårarna lyckades vi klargöra att airbag finnes, på båda sidor. Idre - here we come! Får hoppas att vi hittar en caregiver till katterna också bara... men sånt brukar lösa sig.

Kommentarer
Postat av: Siss

Ja herregud - "fläskbag"!! haha!! Men seriöst - någonting ska väl den vara bra till också, eller hur? ;)

2010-02-02 @ 12:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0