Livsfarlig.

I dag ska jag ta tjuren vid hornen och möta mormor, ungefär en vecka efter det tunga beskedet. Det känns skitdrygt men jag kommer inte ångra mig när dagen för begravningen kommer, och jag då tackar mig själv för att jag träffade henne lite innan avskedet. Ska dit med mamma och prata, fika lite. Det är mycket nu.

Plus att jag känner en annalkande Hellweek vara i antågande. För er som inte vet vad jag menar så är det lingonveckan, montan, röda veckan... u know. Känner mig helt jävla irriterad av ingen anledning alls och identifierade just min känsla som en feeling av att vilja mucka bråk. På riktigt! Snacka om Dr Jekyll/Mr Hyde-varning! Bäst Nicke gömmer undan yxan som ligger i skrubben, ha ha! Nåja - lite humor en dag som denna kan ju vara skönt.

Well - I´m off to Hedemora om en stund, ska bara kolla över mina räkningar, klä på mig, pussa Nicke och hämta min kappa plus en tröja jag beställt till begravningen. I morgon är det fredag och vi är inbjudna till Nickes kompis för att kasta lite dart/hockeynight/snacka/öla. Kan nog vara trevligt mitt i all dimma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0