Vem gav mig lugnande?

Maddafakka! Idag går det trögt. Trots solsken, god frukost och en kopp kaffe. Jag stirrar på mina anteckningar och har fram tills nu kastat lystna blickar på min igenstängda laptop. Har i alla fall tagit steget att sätta mig vid skrivbordet, men vad gör jag? Bloggar. Hmrf...

Har också skjutsat ner Nicke till bibblan i hopp om att rutskrapningen och kylan skulle få mig att piggna till. Vilket den gjorde. I ungefär en halvtimme, innan värmen och gruset i ögonen återvände när jag varit hemma igen en halvtimme typ.


Trötthet under ögonlocken. Måndag...


Och nu sitter jag här. Ångest. Deadline. Borde göra något. Jag måste helt enkelt ha någon sinnesrubbning när det kommer till måndagar för jag kan verkligen inte förmå mig att finna energi, oavsett väder. Nä, jag tror bästa medicinen är att låta allt vara ett par timmar så kickar jag nog igång igen framåt sena eftermiddagen. Ingen idé att stressa fram något, då blir det bara kattskit av alltihop. Kanske ljuset utifrån ger mig energi till slut.



Vi har det snöigt, ljust och härligt på Bönhusberget i dag.


Apropå kattskit - Sid växer så det knakar och han är numera en väl accepterad lillebror i familjen, speciellt av Azrael. Igår var de så mysiga i soffan båda två när de sov nära varann och Azrael tog sig friheten att tvätta honom på huvudet. Väldigt grundligt. Vi trivs här på Bönhusberget.



Sid och Azrael söndagsmyser.

Kommentarer
Postat av: Nicke

Mm, när husse är borta busar ni runt. thhhh, yeth.

2010-02-08 @ 21:13:02
Postat av: Siss

Prova tuta tre ggr nästa gång du utbrister maddafakka - så får du garanterat mera ork!! ;) Lr så brister du ut i asgarv o tänker på filmen kopps ist... hehe. :D

2010-02-10 @ 20:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0