Ibland blåser det hårt.

Känns som att det var länge sedan jag skrev ett sådant här "uppdateringsinlägg om vad som hänt på sistone". Jag gillar inte sådana inlägg eftersom jag ofta får press på mig att minnas allt. Och det gör jag ju inte. Så why bother?

Börjar bli mer och mer ordning här hemma i alla fall, vilket är skönt som fan. Man orkar ju inte med att genomföra en hinderbana för varje gång man ska någonstans i lägenheten. Men nu när det bara är liiite liiite grejer kvar, typ småpill, så har vi latat till oss istället.

Eller, lata och lata, frilansjobbet tog över istället. Fick panik att tjäna pengar så jag kommer ikapp någon gång, så jag lät hälsa till min frilansboss att jag ville ha allt jag kunde få just nu. Där fick man för det... haft skitmycket och göra den här veckan och åkt fram och tillbaka till hedemora två gånger och slösat bensa. Nödvändigt dock. När pressen ligger på och det blåser i motvind känns det ju alltid jobbigt, men ur ångest föds kreativitet. Så är det! Tänk på det ni, att ha ett jobb där ångesten att prestera ständigt ligger där.

Nåväl, har åtminstone tjänat ett par tusenlappar extra åt hushållet nu, vilket känns skönt. Men som vanligt tycker jag ALLTID att jag kunde göra mer. Aldrig nöjd. Jobbig egenskap det där, men jag jobbar på det.

Ska väl ta och kamma håret och pussa Nickster, och ta oss iväg till Skäve för att fira fru Hongisto tillika svägerska som fyllde 31 i torsdags. Lagomt kaffesugen. Måste ba äta något först.




Jag hade i alla fall sällskap när jag jobbade, vid min arbetsplats.

Kommentarer
Postat av: Siss

Ja, man jobbar o jobbar och kanske kunde man ha tagit åt sig det där extraskiftet också??.... "Behöver ju pengar", men likväl så är det alltid - för det mesta iaf - tomt i pungen. Har också en jäkla förmåga att stressa upp mig emellanåt o fundera om jag kunde ha gjort något mera effektivt eller tidssparande på jobbet... men man kan aldrig gå tillbaka o ändra. Bara att försöka ta lärdom o gå vidare. Punkt. :)

2010-01-21 @ 13:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0