Konsten att göra enkel linsgryta.

Kul att jag fick lite positiva mottaganden om veggierecept! Innan kvällen är slut då, så tänkte jag slänga ut ett på den otroligt enkla linsgrytan! Det bästa av allt, man behöver inte ens förkoka linserna eftersom man köper en variant där de redan är kokta. OCH goda! Läs receptet, så får du se:

Ingredienser
En förpackning färdigkokta röda linser (Märke Go green)
En burk krossade tomater (med smak av vitlök om man gillar det, eller basilika)
1 liten hackad gul lök
1 pressad, riven el hackad vitlök
1 matsked tomatpuré
1 tsk curry

Chilipulver (OM man vill, kan uteslutas)
salt, peppar efter smak
Gräddfil till serveringen (Om man vill!)


Stek lök i lite olja eller margarin i en kastrull med vitlöken, ha i krossade tomater och linser samt kryddor. Låt koka ihop några minuter, smaka av. Tillsätt ev mer kryddor och låt puttra 10-15 min under lock så den inte blir så vattnig. Klicka ev i lite gräddfil vid uppläggning. Muuums! :P
-------------------------------------------------------------------------------------------

Jag lovar, det här går kanonfort att göra! Tacka mattillverkarna för krossade tomater och färdigkokta linser, ha ha! Perfekt när man är hungrig och vill göra något snabbt, kryddorna kan man experimentera med förstås men med curry i blir det kanoners. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Nicke

Den är kanongod! :)

2010-01-28 @ 22:27:42
Postat av: Lakrits

Åååååh vad mums det lät!! Will try! Har du nån annan god gryta?

2010-01-29 @ 09:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0