Neverending story.

Har kommit på att mitt liv skulle bli en för jävla bra dokusåpa, sån dramaqueen som jag är! Det händer fan nåt varje dag värt att nämnas. Det tycker åtminstone jag.

Om mitt liv visades i tv hade ni redan fått se att jag diskuterat en hel del med Nickster idag, slog i skallen och gormade rejält åt det ett tag, fått en gråtattack i ren frustration och hur jävla bra jag egentligen ligger i med mitt frilans när jag får en ordentligt arbetsplats (med vacker utsikt genom fönstret).

Gråtit i frustration, tänker ni nu? Min hyresvärd är en pitt. Tycker åtminstone jag, och nu kommer säkert karman att straffa mig för att jag sade sådär men det skiter jag i. Jag var matarg, stressad och hade redan imploderat en gång tidigare i veckan på grund av saker som inte alltid går ens väg, eller blir för mkt på en gång och genererar stress i min skalle.

Vi gjorde det sista med lägenheten i Hedemora idag och värden kommer för att besikta. Till en början allt bra. Drar ut ugnen och jag ba Yes! där har vi minsann tagit.
Han tänder überficklampan o lyser bakom. Njaa... gnisslar han. Vadå? undrar jag förvånat. Det är damm ovanpå eluttaget. Men hjälp... tänker jag för mig själv och undrar om jag ska ta det? Neeedåååå... gnäller gubben och går vidare in i vardagsrummet.

Min moster svingade i somras en rödvinsbägare på min tapet, under en vild fest i somras. Torkades så klart av, men nattduksbordet döljde en fläck som sedan torkade in. Det här kan jag inte godkänna, säger gubben. Förståeligt till viss del. Var ju en olycka, anser jag. Inte naturligt slitage, säger gubben.
Känner hur raseriet stiger i mitt huvud när han menar på att jag ska få stå för omtapetsering av våden. Får väl se om tapeten fortfarande finns kvar, annars blir det omtapetsering av hela väggen och det får du stå för, upplyser han mig om.

Då vet jag inte ärligt talat om jag ska skratta eller gråta, och ser bara dollartecken. Vadå, så du menar att jag ska behöva straffas och betala onödigt mycket för att en tapettillverkare slutar med en viss typ av tapet? gormar jag. (åtminstone känner jag att det liknar gorm)
Ja, alltså, eh... jag ska ju se om tapeten finns kvar. Jag ska leta. Men så är det, muttrar gubben vidare. Känner gråten i halsen men biter ihop. Än så länge. Som grädde på moset påstår värden att jag också ska stå för omtapetsering av en våd där det blivit en fettfläck av kudden. DET är väl normalt slitage om NÅGOT!?! Gubbjävel.

Så fort han lämnat lägenheten kommer tårarna och Nicke tittar lite sympatiskt på mig på håll. Tills jag skriker och slår med armarna längs sidan: Men jag vill ha en kraaam!!! Böööl! Dramaqueen? Jag? No shit.

Kommentarer
Postat av: Mamma

F-n vad jobbigt :/ får verkligen hoppas på att tapeten finns kvar,kram!

2010-01-13 @ 14:20:31
Postat av: Siss

Jävla idiot - han får det inte lätt när han kommer till andra sidan! grr...

2010-01-21 @ 13:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0