Ta ingen skit.

Jag kom precis på något som Nicke sade för någon månad sedan, och jag tror det var den finaste o bästa komplimangen jag fått på... jag vet inte hur länge! Vi satt vid köksbordet och pratade kring arbetsliv och hur vi vill ha det i vardagen.

Det är en av de saker jag bara älskar med dig Therésa. Du har integritet. Och tar ingen skit!

För några sekunder bara stirrade jag på honom. Är det verkligen så? Låter jag människorna omkring mig veta att jag faktiskt försöker stå upp för den jag är och ber inte om ursäkt för det?
Jag tycker jag sväljer rätt mycket skit ändå, men det kanske är just då som jag lyckas bita mig i tungan och faktiskt hålla käften. De få gånger det händer. Man måste välja sina battles anser jag.

Är jag missnöjd så är jag, och jag låter resten av världen veta det. Speciellt de personer som försökt fuck me over, i synnerhet i arbetslivet. Nobody fucks me over. Fler borde lyfta fram sig själva i ljuset och faktiskt sträcka på ryggen och vara stolt över sin uppenbarelse - med floskler och allt. Den som inte kan stå för sig sig själv borde skämmas.

I have a huge ego and I need to do something about it.
I need to change. And how can I change?
The only way I can change, is to constantly work at it.
Knowing, is the beginning... knowing more, and learning more, and achieving more.
The minute you stop wanting to know more, that´s when you stop growing, and that´s when you die. And that´s when you´re nothing.

- Madonna

Kommentarer
Postat av: Petra

Här i Japan får man helt inte ha en egen åsikt. Här ska man vara som alla andra. Så alla japaner får en chock när man är rättfram med saker och ting. Här är de konflikträdda!

2010-01-14 @ 14:56:08
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Rebecca

Det är rätta takter Therésa! och Petra: jag skulle nog inte palla av japan speciellt länge om man inte får ha en egen åsikt och säga vad man tycker ;)

2010-01-16 @ 14:09:45
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0