Lättar upp stämningen lite.

Ett överdrivet lättsamt inlägg kändes som på sin plats, för omväxlingens skull. Allt mörkt har tyngt ner axlarna alldeles för länge nu, och det känns säkert längre än den faktiska tiden som passerat. Vårat nya boende gör att några strålar ljus har nått längst in i mitt inre och jag börjar se på framtiden med tillförsikt igen som smått. Så sakteliga lunkar vi framåt jag och Nicke. Vi klarar det mesta!

Efter nattens jobbpass är planen att jag ska hinna med alldeles för mycket på kort tid, inte mig emot men latkorven i mig drar.
Inför morgondagens midsommarfirande i Korsån, där Nicke redan väntar på mig, ska jag hinna; 1) Ösa ur alla kläder ur sopsäckarna för och hitta min nya tröja som jag ska ha i morn 2) Köpa kattmat på nattöppna statoil på väg hem 3) Klappa katterna och lägga ut foder åt dem så de kan sysselsätta sig under dygnet vi blir borta 4) Fylla på alla vattenskålar 5) Packa ner mina grejer i en väska 6) Packa ner maten vi ska äta vid stugan 7) Göra ägghalvor 8) Duscha och slutligen helst sova en skvätt också.

Huja. Men det är ju faktiskt roliga saker och stark det är jag och jävlar i mig att jag tänker ta mig ett järn i morgon! För det är jag väl värd?

Kommentarer
Postat av: Siss

Det är du - helt klart! Jag ska också ta mig ett par... rejäla faktiskt. Kram på dig <3

2010-06-25 @ 08:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0