En lättande sten.

Så var begravningen över och en stor sten lättade från mitt hjärta. Saknaden och kärleken till morfar kommer alltid finnas där men det känns skönt och ha gett honom ett vackert avsked. Mormors, mammas och min mosters hjärtskärande gråt var inte lätt att hantera - men det hör väl också till.
Efteråt verkade alla mer samlade än någonsin och jag tror det var skönt för alla att få ut sina tårar. Att se att det var verklighet. NU ska jag bara minnas härliga morfar och alla roliga minnen! Jag vet att han har det lovely nu, var han än är.

Har för övrigt varit en mycket händelserik vecka på många andra sätt som har satt lite mer positiva tankar i hjärnan snurrandes. Helt plötsligt började tiden gå väldigt sakta. Jag är en kvinna full av hemligheter och jag återkommer med all säkerhet till denna i ett senare inlägg.

Längtar efter jobb nu och förhoppningsvis har jag ett på gång till sommaren/våren så jag håller alla tummar! Vill träffa folk och putsa av mina kunskaper i redigering. Har skrivit för länge nu känner jag - vill ha lite omväxling. Tur man är multijournalist! Håll tummarna ni också att jag håvar in de stora cashen i sommar. Laters!

Kommentarer
Postat av: Siss

Håller alla två tummar!! :)

2010-03-08 @ 11:10:27
Postat av: Petra

Spännande med hemlisar, jag läser bloggen OFTA! Kul med jobb till sommaren, var?

2010-03-09 @ 12:32:49
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0