Intressant lektyr på ballen.

Ät ägg, få skägg. Har ni hört något så roligt, ha ha! Fick senaste tidningen Buffé i dag från ICA som jag intresserad satt och läste ute på balkongen idag. (Balkongpremiär!) Hade en kopp varm choklad med mig, solbrillor, en jacka och katterna med mig som sällskap. I tidningen handlade det om påsk - både recept och lite kuriosa om påsken. Därav inledningsfrasen.

Det var nämligen så att förr så trodde man att ägg skulle öka skäggväxten, så i samband med det uppstod det talesättet. Jag tyckte det var hysteriskt roligt och satt och småfnissade för mig själv på balkongen, med håret som yrde i vinden och smaken av choklad i munnen.
Jag kan också berätta att om man har ont i ögonen (hur nu det ska definieras) så skulle man lägga äggvitor på ögonen. Då vet ni! Massa bra recept fanns det i alla fall, de satsar mycket på vego också vilket är sjyst!

Hysteriskt skönt att sitta på balkongen och känna hur solen värmde - allt kändes så piggt! Och något annat som känns både piggt och nervigt är att arbetsintervjun är över. Jag och Nicke kuskade till Sandviken i morse och passade även på att fika lite på kondis efteråt. Mysigt.

Det kändes åtminstone som att intervjun i alla fall gick bra och att de var intresserade. Men man vet aldrig och jag vågar som vanligt inte hoppas på något. Snubblat på målsnöret så många gånger. Men det är klart - hoppet lever ju så länge tills det blir dödat. Hur som helst skulle det ju kännas fint med ett jobb just nu. Helst nyss. Nu återstår bara väntan...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så ni kämpar på med veggandet, niiiice! Vad var det för intervju??

2010-03-17 @ 19:54:56
Postat av: Marlene

Jag håller tummarna!!!!!!!!

2010-03-18 @ 09:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0