Jag & Alex - dag ett.

Efter att ha kört paret Olofsson till bussen som skulle ta dem till den efterlängtade kryssningen styrde jag kosan tillbaks till långsta och lite handling på lokala icabutiken. Det är lustigt hur utsatt jag känner mig på en sån liten butik eftersom man, i princip, känner alla som spatserar där inne. I alla fall känner IGEN.

Dagens oväntade - fick tala med en fullständig främling i en rysk mans mobiltelefon vid mejerihyllan. Blev måttligt förvånad när ryssen, tjecken eller vad han nu var, vände sig till mig och bad på engelska om att jag skulle prata med hans vän. Eh jaha? Hallåå...?
Det visade sig att ryssen inte visste vilken förpackning som var naturell yoghurt. Visa honooom natoooreeeel yoogooort. Eh, sure! Ryssen kunde troligtvis inte vare sig prata el läsa på svenska. Nåväl, god medborgare som jag är visade jag honom rätt. Fick en väääldigt tacksam nick till tack och thank you, thank you very much varefter han flinade med hela munnen och lite till.

Åkte till hynsta och donade lite innan Alex kom hem. Vi käkade lite mellis och funderade vad vi skulle hitta på. Bestämde oss för en vända till storebror med barn - passande med pappaledig bror som är hemma tre en eftermiddag. Ungarna lekte lite, vi fikade och snackade och allmänt hängde.
Var soft och komma ut. Säkert roligt för Alex med som kutade runt med Hanna tills han var helt svettig. På väg hem i bilen poppade vi Man boy och Alex speglade sig i solskärmen och gjorde coola frisyrer tack vare svetten som lackade. Härligt.

Hungriga som vargar och jag satte igång med käk. Det vankades fisk och hemgjort potatismos. Alex hjälpte till och tog fram elvispen med tillhörande vispar. Spatserar ut från köket och vänder sig lite vuxet om och säger Säg till när jag ska vispa moset! som om ungen aldrig gjort annat i sitt liv liksom. Kunde inte låta bli och flina inombords, men jag talade bestämt om för Alex att det nog var bäst att jag kockade moset eftersom jag visste hur man gjorde. Han assisterade till slut med lite kryddning i alla fall. Blev kalasgott!

Nu sover pöjken gött och fick just ett samtal från en glad i hågen-syster som hade avnjutit en drink och äkta finnhumpa. Låter kalas det! Nu blir det en dusch och därefter lite chat med min rakas Nickster i hope.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Bror!

Det låter som en trevlig dag :D Fan, jag vill också på kryssning :/

2010-03-24 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0