Jag & Alex - dag två.

Upp och hoppa halv sju efter att ha lyssnat på mummel, lite tandgnissel och blivit sparkad på. Upp och fixa frulle till en halvseg Alex av en ännu segare Therésa. Iväg till skolbussen och jag plockade in tidningen och släpade fram komposttunnan.
Slösurfade lite och blev trött så jag lade mig och läste syrrans nya nummer av Hemmets journal. Däckade och vaknade 11. Ops. Ah, det var skönt och välbehövligt!




Överraskade Alex med "tofflor" på självaste Våffeldagen, när han
kom hem från lekis. Kolasås var en hit - men OJ va mätt han blev!





Saknar Nickster... som pluggar hårt där hemma.




Sid yogar. Eller nåt. Konstigt nog saknar jag denna busiga kattracka
också, trots att han håller buslåda hela dagarna.


Laters folks!

Update:
Efter våffelmellis så chillade jag och Alex litegrann. Vi tog med oss tuschpennor och ritblock till dubbelsängen och låg där och ritade lite. Var väldigt skönt att bara vara. Vi småpratade lite och Alex visade upp vad han pysslat med i sina böcker.
Efter en timme bestämde vi oss för att busa till det inför middagen - så vi börnade till donken, hä hä! Skulle ändå tanka min bil och jag resonerade som så att när moster är i farten så fååår man göra såhär. Händer ju inte varje dag liksom. Alex var så glad så!

Han dealade till sig en timmes datorspel på min dator innan läggdags vid åtta och han blev nöjd med det. Tänderna borstades innan och efter att ha slitit mig ifrån hans ledsna hundögon, när jag påminde om att det var dags för sängen, så hoppade han lydigt under täcket och jag skojade till det med lite rolig omstoppning. Nu sover han gött och jag med. Snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit alltså! Det är nästan så att du bör vara min barnvakt igen ;)

2010-03-28 @ 15:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0