Bara en tanke bort.

Jag har ett urklipp här hemma som jag klippte ur en hälsotidning en gång... på den står det Den bästa meditationen är att bara vara, inte prestera. Och det känns som att jag anammar det till fullo i dag. Nicke jobbar eftermiddag och jag tyckte för en sekund att jag kände mig helt halv och ensam utan honom, men bestämde mig sedan för att försöka uppskatta de här eftermiddagarna jag faktiskt har på egen hand.

Så jag har lullat runt i dag med lite handling, tankning, försökt mig på att laga filodegspiroger, myst med katterna, druckit kaffe, bäddat sängen, sett lite serier och haft kvalitetstid i telefon med mamma en hel timme (!). Tycker så mycket om när hon ringer... saknar ju alla där hemma, och just i dag betydde det guld och höra en vänlig stämma därifrån.

Lyssnar lite på Enya och vet inte om jag ska känna mig lugn eller ledsen. Hon har förmågan att framkalla alla möjliga känslor den där kvinnan, med sin musik. Men jag tror jag bestämmer mig för att känna mig lugn i dag - ledsamhet, hysteri och gråt har jag fått nog av de senaste veckorna faktiskt.

Titta vad lätt det var! Ibland KAN man faktiskt bestämma hur man ska känna... hjärnan hoppar snabbt på, det märker jag. Känner mig genast mycket lugnare och tryggare. Kom ihåg det mina vänner - välmående är ibland bara en tanke bort! Bara man vill.

Nu lockar både spel, min nya bok och fler avsnitt av Teen Mom. Kram mina läsare vilka ni nu är - blir glad om ni kommenterar med glada tillrop och hälsningar! Miss you all! <3


Ett efterlängtat SPA-besök på torsdag hos Spa Gamla Gefle hjälper med all säkerhet också till att vifta bort
~ eventuella tankekrämpor och blockeringar ~


Ser framemot min behandling Thermal mineral:
Kuren bygger på den europeiska traditionen att använda lera,mineralvatten och lätt  massage för att få en utrensande och avslappnande behandling. Kuren består av 3 delar,Moor Mud kroppsinpackning,bad med mineralrikt thermal vatten och till sist applicering av en lugnande eteriska oljor. Alternativt kan behandlingen också avslutas med lätt massage ca 90 min.
LOVELY!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh! Jag vill också gå på en spa-behandling! Hoppas du får det mys!

2010-11-09 @ 09:54:24
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0