Från trött och tung till fjäderlätt.

Den som inte unnar sig spa minst en gång om året, inklusive mig själv, borde tänka om. Det är sannerligen välinvesterade pengar i ens eget välmående. Jag som trodde shopping var min feelgoodgrej... hm, jag får nog tänka om där helt enkelt! Lägger hellre ut en tusing på att bli omhändertagen i 90 minuter med lyxiga produkter och Lisa med läkande händer.

Två saker störde jag mig på hos mig själv dock:

1) Hjälp! Jag har inte rakat benen! var det första jag slogs av när hon omtänksamt lyfte på den vita, tjocka, varma handduken från mitt ben för att smörja in moor mud-inpackningen. Typiskt. Värre har hon väl sett, hon skiter väl i mitt hår! Att jag är trevlig och artig väger nog upp... tröstade jag mig med och kom tillbaks till nuet. Bestämde mig för att hålla truten och bara njuta.

2) De indränkta bomullsrondellerna som placerades i mitt ansikte under ansiktsmaskens verkan envisades med att trilla av två gånger, för att jag fick nå ryck att spänna ena ögonlocket två gånger. Nödvändigt, liksom. Ye ye, tvångstankar kallas det, ha ha! Slog även det ifrån mig och slappnade därefter av och flöt in i Enigmas melodier som svagt flödade ut i det varma rummet.

Småsaker, jag vet. Men det är roligt att komma ihåg det humoristiska också från en underbar spaupplevelse.

Kurbad med renande badsalt och jetstrålar som masserade min arma kropp till nya krafter och zippandes på lättdryck och apelsinskivor i kandilaberns sken, fick inleda upplevelsen. Därefter upp på en mjuk brits med värmeslingor där kroppen blev inmasserad med lerinpackning som verkar utrensande, avgiftande och närande. Låg inplastad som en bit ost en kvart och fick därefter ta en varm dusch och skrubba av mig.

Avslutningsvis en halvtimmes helkroppsmassage med uppiggande och närande olja och en body lotion som gjorde min torra sandpappershy tilll babyhud (!). Det var säkert skitdyra produkter - och då njöt jag ännu mer av att jag kunde njuta av allt det här. Fick efteråt ligga och ta igen mig en stund med vatten och värme.

Efteråt formligen flööt jag ut. Kände mig fullständigt problemlös, och nog lite full på ett sätt, för jag inhandlade tydligen en scrub för 400 kronor. En timme efteråt insåg jag vad som faktiskt hänt men tänkte - ah! Det var alldeles för länge sen jag köpte en julklapp till mig själv.

Med förnyade krafter ser jag nu framåt! Tack Sara, Norrbo och Emilia för detta! <3



Nyspa:ad och lycklig.

(Det var mobilförbud men var bara TVUNGEN att föreviga detta
ögonblick så jag påminns om att unna mig detta igen)



90 minuter paradis med kurbad i bakgrunden och mååånga ljus...

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ja, visst är det helt uuuunderbart med spa! Men en scrub för 400 pix!! Haha, ja du var nog lite full. ;) Kram o trevlig helg på dig!

2010-11-12 @ 14:58:56
Postat av: Little brou!

Jävlar vad härligt! Fresch på hög nivå, både på in- och utsida ;D

2010-11-13 @ 17:40:19
Postat av: Nicko Mchjärna

Du får väl fjäska :)

2010-11-16 @ 07:59:44
Postat av: Siss

Kom att tänka på en fronda-låt: ..."fräääääsch mannen!"... :)

Man unnar sig alldeles för lite - så du gjorde helt rätt i att köpa en scrub! P.s använd den bara vid speciella tillfällen så räcker den liiite längre ;)

2010-11-16 @ 17:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0