Godbitar i livet finns - bara man öppnar ögonen.

Jag stirrade mig fullkomligt blind på den här gamla drönaren             
emellanåt igår...                                                                   ---- >
Var så otroligt sugen på att bara dränka mina sorger i går,
men såhär i efterhand är jag glad att jag höll mig till mina
sinnes fulla bruk. Det var skönt att jag gjorde det. Konstigt
nog (eller bra nog) har jag ändå aldrig varit speciellt sugen
på att supa mig full när jag mår dåligt.

Jag har alltid förknippat alkohol med glada
stunder, förenat med skratt, fina minnen och vänner! Och
det är väl så det ska vara. Kanske är det därför man får ångest
om det gått snett en festkväll...




Nåväl - jag har redan nu bestämt mig för att
morgondagen, lillördag, ska bli en fantastisk dag! Ska inleda den med god frukost och lite bloggläsning som alltid, kanske Oprah på tv och en sväng med dammsugaren. Därefter ska jag laga lite mat tills Nicke dyker upp från jobbet, spela lite go musik och käka lite.

Träna på gymmet sedan, hem, duscha och göra sig lite fin eftersom aftonen avslutas hemma hos min Hoforsvän Luntan Ridderström som också bor här i krokarna i Robertsholm. Hon ska infria presentkortet jag fick i 30-årspresent nämligen! En vegetariskt plockbuffé med tillhörande vin - och förhoppningsvis en mycket trevlig kväll i övrigt också med skratt och snack. Det ser jag framemot!

Det gäller att proppa in månaden med roliga saker att se framemot så hjärtesorg och annat tungt lättas i sinnet! Nästa vecka har jag ÄNTLIGEN bokat in mig på Gefle gamla spa för en helkroppsbehandling. Tack Emilia, Sara och Norrbo för den underbara 30-årsgåvan! Ni anar inte hur mycket det är värt just nu, att jag har privilegiet att unna mig detta mitt i allt. Längtar.
Och nu på fredag undrade min vän Carro om vi inte ska ha lite tjejkväll hos henne med singstar och doningar.

Livet må vara tungt och slå en på käften ibland, men då vet man ju när man känner sig kalas och tummen upp också!

Må väl - livet är för kort för att deppa. För länge.



Tummen upp nu! För man vet aldrig när det går lite nedåt igen.
Hä hä!

Kommentarer
Postat av: little brou!

Härligt att schemat är speckat med lite rooli' krejor :)

2010-11-03 @ 14:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0