Längtan tar över ibland - men det är ok.

En sticka kvar, tror jag testar. Äh. Räknar dagarna. 21 dagar. Snart är det slut på cykeln... undrar hur det blir den HÄR gången då? Känner jag mig inte lite gravid? Letar ovanliga symtom på gravidforum. Suckar, och stänger ner sidan. Så himla överdrivet att låtsas känna efter för något som inte finns ändå. Försöker så gott det går att förbereda mig på ökända Tant röd. Kanske kan jag lura mensen och min hjärna och dess förväntningar genom att ladda upp med tamponger? Förbereda för nästa cykel kanske?

Försöker slappna av och tänka det gör inget, det går fler tåg och jag är så lycklig och har ett bra liv nu. Ändå slår det dåliga samvetet mig som en käftsmäll i ansiktet när jag kommer på mig själv med att hoppas. Jag har ett barn, men ändå inte. Jag är inte förstagångsmamma, men trots det känns det som det. Jag är en mamma som försöker få sitt andra barn, men har ändå ingen liten som springer runt benen på mig.

Tomheten och längtan känns ibland övermäktig, och folk kan inte förstå. Nej jag vet inte hur det är, men jag vill gärna försöka förstå, som en god vän till mig sa häromkvällen. Tanken och längtan efter att få en graviditet som slutar lyckligt, och vi äntligen kan få njuta av den här kärleken vi en gång påbörjade med att gro, tar ibland över. Hur fan håller man fötterna på jorden med en hög sådana här känslor inom sig?

Svaret: Oändligt med positivitet och försöka leva lycklig i nuet. Att vara tacksam över det vi har tillsammans jag och Nicke. Att ha lite faith och hoppas och tro att det snart händer oss igen. För det gör det. Det vet jag. Tålamod är inte direkt mitt andra namn, men efter den här resan så är jag nog beredd och ändra det.

TACK alla ni som frågar hur jag mår. Det värmer och betyder mer än ni någonsin kan ana! Ni får en guldstjärna i min bok. <3




100302 - Det var en lycklig dag... snart, snart. <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kramar

2010-10-21 @ 16:17:46
URL: http://minusaresa.blogg.se/
Postat av: Marlene

Stor kram till dig o Nicke!

2010-10-22 @ 14:36:54
Postat av: Siss

Blir lika deprimerad varje gång den där förbannade j-la mensen dyker upp... Lider med dig... och mig själv. Hur svårt kan det va liksom??? äh... Kram på dig iaf <3

2010-10-22 @ 15:14:52
Postat av: Therésa

Syrran, INTE för att strö salt i såren (vilket jag iofs gjorde lite grann för mig själv i det här inlägget men..) men du har ju iaf två barn... =/

2010-10-22 @ 17:12:51
URL: http://storstadslantis.blogg.se/
Postat av: Little brou!

Massor av kramar till er, jag vet inte hur det känns att vara i din/eran sits, så jag kan ju inte direkt yttra mig så mycket :/ Ledsen om jag inte rent verbalt, eller på något annat sätt, har frågat hur du/ni mår.. Jag vill bara att ni ska veta att jag tänker på er och eran traumatiska händelse minst en gång om dagen. Nu ljuger jag heller inte för att det ska låta bra, utan så är det. Jag lider med er emellanåt <3 Du vet att jag bryr mig även fast jag inte visar det lika ytligt, men jag skänker så mycket energi jag kan från det jag har innanför bröstkorgen. Återigen; massor av kramar till er båda två!

2010-10-22 @ 17:25:52
Postat av: Linda-Sara

Lycka till! I know the feeling att gå och vänta på att det ska hända - tufft som fan! Men jag vet också att du är tuffare än tuffast! Kram!

2010-10-29 @ 21:24:48
URL: http://kallfront.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0