Lika bra och vara på den säkra sidan.

Satt i soffan med magen i vädret och tittade på lite söndagstv. Atjooo! Attacknysningen från helvetet så jag knappt hann reagera. Vad händer? Liiite kiss smet ut. Hyggligt värre.
En av biverkningarna med graviditeten är tydligen att man råkar halvt kissa ner sig lite då och då, när sådant där eller liknande händer. Jag klagar inte, men det vore ju trevligt om man vore beredd NÅGON gång i alla fall... Tur man hade skydd i brallorna. Jag lär mig! Och nu pratar jag inte blöja om ni trodde det, ha ha! SÅ långt har det inte gått. Än.

Apropå skydd så är jag i alla fall skyddad nu under graviditeten, betalade in premien för försäkring i dag - känns riktigt bra. Även om jag innerligt hoppas att jag ska slippa utnyttja den. Men det är väl lika bra att ta det säkra före det osäkra. Nu kan jag tryggt känna pys sparka loss där inne, se magen växa och se minibulorna som uppenbarar sig utanpå magen lite då och då som ett tecken på prima liv. I dag gav haon Nicke en redig ninjaspark i örat, när han lyssnade in i magen. Vilken kärleksstund det var.

Påsken har varit kanon också med magvisning, grill, snack och mys med mina gymnasiebrudar - de är bäst. Vi har även hunnit med lite påskmiddag hos svärpäronen och solskensutflykt till Korsån i dag där vi njöt av grillat, lite påtning i landet, solsken och fågelsång. Nu ser vi framemot en sista ledig dag tillsammans innan vår gemensamma långledighet når sin ända och vardagen gör sitt återtåg. Valborg nästa.

Kommentarer
Postat av: Bror

Everything sounds awesome! :)

2011-04-25 @ 18:53:19
Postat av: Rebecka

Hehe, känner igen det där ;) Har man otur så kan det förfölja en efter graviditeten också, så lika bra du börjar knipträna redan nu :)



Kram

2011-04-25 @ 20:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0