Materiella ting.

Eftersom Nicke inte har förmånen att kunna känna miraklet sparka och ha sig i magen, så som jag kan göra, så överraskade jag honom med en present häromdagen; Boken Du ska bli pappa, av Dick Sundevall. Jag tänkte att det kan vara ett sätt för honom att roas, läras och samtidigt kunna bonda lite över hur det känns. Fast ur en mans synvinkel. 



Hittills verkar den i alla fall göra succé, och små bitar som han läser upp ur boken har visat sig ge mycket lugn åt mig också. Bland de första styckena han slog upp i boken, när han bläddrade igenom den, var stycket om att handla grejer till bäbisen. Dick Sundevall skrev något i stil med: Enligt min mening kan man gott och väl börja köpa saker till barnet i god tid. Om det mot förmodan skulle gå åt skogen, så är väl en inköpt barnsäng det minsta problemet.

Han har SÅ rätt! Det är ju "bara" saker. Snacka om att det gjorde mig lugn. Visste väl att boken skulle bli ett bra köp. Så - i dag hämtar vi vagnen! Wee!

Kommentarer
Postat av: Bror

Weeeey! :D

2011-05-01 @ 14:53:31
Postat av: Linda-Sara

Klart att man ska köpa saker, även om jag vet att det är svårt. Jag var likadan, ville inte köpa något ifall det skulle gå fel.



Men samtidigt, när ska man kunna köpa något då? Kan man lita på att bebisen kommer att överleva även efter förlossningen eller ska man undvika att köpa grejer då också?



Härligt att ni vågar!

2011-05-02 @ 21:15:57
URL: http://kallfront.blogspot.com
Postat av: Siss

Rooligt med grejer!! Fördrev tiden själv mkt med att pyssla och göra iordning allt möjligt :) Förresten - har du läst boken du fick låna av mig tidigare? Jag tyckte den var rolig och bra ;)

2011-05-13 @ 09:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0