Våga gå upp i vikt.

Jag blir så jävla förbannad när jag botaniserar i lite Hollywood-gravid-bebis-skvaller och läser att kändisar ger varann råd om hur man "hardly att all går upp någonting ALLS i vikt när man är gravid"-bullshit. Va fan!

Förfäras när jag ser bilder på gravida Victoria Beckham där hon stolpar fram på skyhöga klackar, smal som en pinne, och ska föreställa sig vara gravid i nästan sjätte månaden. Jag kan verkligen inte fatta hur man INTE kan tillåta sig själv att få gå upp lite i vikt när man väl har den här underbara perioden i sitt liv?
Nu påstår jag inte att jag själv skottar i mig av allt möjligt som står i närheten, bara för att jag kan, men nog sjutton är jag mer tillåtande. Om jag inte får äta det jag är extreeemt sugen på när jag är gravid, utan bara måste tänka på att äta hälsosamt och motionera så är jag nog ett steg ifrån psykiskt utbrott. Fan va jobbigt det måste vara! Huvudsaken man har en utarbetad plan om hur gravidkilona ska försvinna efteråt liksom. Vilket jag har.


Jag trodde en graviditet skulle handla om att få njuta och att slappna av, inte att stå och granska sig själv i spegeln med måttbandet, grina och få ångest för att man inte får på sig de där size zero-brallorna längre. Ååh guuud, jag mååste ha storlek 34... buhuuu. For fucks sake - get real! Så jävla glad att jag inte bor i Hollywood, för om jag skulle det så vill jag i så fall vara Pink - hon är minsann en glad, fet och väldigt gravid OCH normal kvinna. Enligt bilderna i alla fall.


Mini miiiini-kulan och pinnar till ben. Sjätte månaden.
Ingen foglossning eller svullna fötter här inte... *mutter*

 

Såå ska det se ut. Lite dubbelhaka, svullna ben och fina bulor både
här och där! Heja Pink!


Kommentarer
Postat av: Petra

Meh! Vilken jävla hets det är kring att gå runt och vara som en pinne hela jävla tiden då. Vem är det som säger åt oss att vara så. MEDIA! Frågar vi många killar så vill de inte alls ha bengetter, utan något att "ta i". Mysigt med lite hull med andra ord. Så njut av graviditeten nu, och ät vad fasen du vill och mår bra av. Kram

2011-04-27 @ 10:37:04
URL: http://petrisens.blogg.se/lostinmelbourne
Postat av: Bror

"..en graviditet skulle handla om att få njuta och att slappna av, inte att stå och granska sig själv i spegeln med måttbandet, grina och få ångest för att man inte får på sig de där size zero-brallorna längre." Well said :)

2011-04-28 @ 23:08:30
Postat av: Linda-Sara

Klart att man ska njuta av att vara gravid! Sedan kan jag säga att det inte är så där fantastiskt kul att se sig själv i spegeln några veckor efter förlossningen och konstatera att det fortfarande ser ut som att man är gravid... Att gå upp "lagom" mycket i vikt är det bästa förstås, de där extra kilona är bara jobbiga att bli av med sen.

2011-04-30 @ 23:01:00
URL: http://kallfront.blogspot.com
Postat av: Siss

Jag har min bulldeg kvar :S Men å andra sidan kan jag väl inte påstå att jag har legat i direkt för att bli av med den heller ;) Skyller mig själv. MEN jag mådde prima under graviditeten o åt det jag ville ha. That´s it.

2011-05-13 @ 09:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0