Lite nytt och hej då till gammalt.

Jag kan inte påstå att det är skönt att julen är över. Eller att jag slutat amma. Det förstnämnda för att julen är så otroooligt mysig på alla sätt och vis. Det andra nämnda för att det sticker i ena bröstet. Igår fick jag handmjölka ut det värsta. Rätt när i avloppet. Fy fan va jobbigt det kändes. Nicke föreslog att jag skulle fånga upp det i en flaska men såå mycket var det inte. Det var själva grejen... att inte ge det till Egil längre. Sorgligt. Och sorgligt att amningen inte gick som jag tänkt mig. Inte mycket och göra åt.

Många fina julklappar rikare efter julfirande hos mamma och seppo med bror, och Perssons på juldagen. Nu är det bara tomt, liksom. Sen då? Just ja, nyår kommer ju! Ska bli trevligt med firande hos Micke och Helena, om allt går som det ska. Egil följer med of course. Ska bli spännande och se hur vi hanterar tolvslaget och hans sovning. Jag ska unna mig ett eller två glas vin, och Nickepappan blir nykter. Känns som en jättebra deal.
Fick för mig att jag skulle hitta något snyggt till nyår i dag på mellandagsrean. Det var bara och glömma. För mycket folk i alla provrum och jag vill inte köa och krångla för mycket när jag har Egil med mig i vagnen. Blir lättare och ta en sväng ensam i så fall. Jag tar en gammal trasa jag har i garderoben istället. Man tager vad man haver. Kom i alla fall hem med en ny tröja och ett par jeansleggings. Alltid nåt att ersätta mina malätna och håliga kläder med. Nya tag nästa månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0