28 dagar senare.

28 dagar kvar till beräknad förlossning, vad säger vi om det? Och inte har jag gått upp något nämnvärt i vikt heller de senaste två gångerna hos barnmorskan. Känns väldigt bra. Än så länge är jag också skonad från att svälla speciellt mycket, både fingrar och anklar ser "normala" ut när det är behagligt väder. I går när det var lite hett inne blev fotknölarna lite osynliga dock, men det lade sig sen. Skönt!

Det enda som egentligen stör husfriden är trycket mot bäckenet och att jag svettas som en jääävla svettfärs. Ni vet känslan av att eftersvettas efter en bastu eller dusch? Så känns det för mig - fast HELA tiden. I natt somnade jag inte förrän klockan 5, ordentligt. Då med öronproppar som jag av nån anledning tyckte var en bra idé, kanske för att utesluta alla störande ljud runtom kring. Diverse andningsljud, kattjam, gräsklippare och sånt. Då sov jag hela tre timmar.

Det är mycket för en snorande, gravid kvinna där allt för övrigt verkar ha börjat om igen å det grövsta. Jag överväger att gå hem tidigare från jobbet nu för att ögonen och näsan rinner så mycket. Mår no good. Sjyst att man inte ens hinner hämta sig eller bli frisk, innan det ens börjar om. Snoret återkom, summa sumarum. Och jag sover sämre än sämst. Men pys mår prima! Kom nu. NU.

Kommentarer
Postat av: Bror

Undrar om du kommer att sakna den där tiden när den väl är förbi.. :)

2011-07-10 @ 23:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0