Kapitulerar.

Ok, jag kapitulerar. Foglossning i kombination med stillasittande rumpa mot en hård, visserligen vadderad, kontorsstol är ingen bra match. Och detta i åtta timmar med avbrott från stolen vid korta promenader till skrivaren, toan och köket. Men trycket mot skrevet blir överlag hårt, så jag orkar faktiskt inte jobba något mer.

Från och med den 25 juli tänker jag begära föräldrapenning och sedan skiter jag i resten. Faktiskt! Jag älskar att vika på Falukuriren, och jag älskar att redigera (lay outa) men det känns som att jag älskar att vara gravid mer just nu - och då är det just det jag ska fokusera på. Dessutom avskyr min älskade fästman att jag sitter och kör bil nattetid (eller över huvud taget) i det här tillståndet.

Personalredaktören var så himla snäll som gav mig chansen att jobba trots att jag är höggravid och än så länge går det ju bra, men två veckor till av detta så är jag nog knäckt. Så jag jobbar ett skiftpass till efter ledigheten som börjar på fredag och sträcker sig tills på onsdag nästa vecka. Hon blev bara glad över att få en sluttid så att de kan planera. Var nog värre när jag själv inte riktigt visste HUR länge jag skulle palla. Men nu så!

Det ska faktiskt bli skönt att bara invänta hormoninjektionen som sägs starta förlossningen. Spännande tider.

Kommentarer
Postat av: Siss

Ja, nu är det nog dags att du fokuserar på er lilla familj och tar extra mkt hand om dig själv. Några veckor till och sedan blir det aldrig mer sig "likt" för då har ni ny liten person att rå om <3

Btw: satt på jobbet och lunchade idag och då blev det prat om ngt som stod i Falu-Demokraten. Vänta - falu demokraten?? Allmänt flabb :) Ha en bra dag, Kram!

2011-07-13 @ 16:44:05
Postat av: Brorsan

En mycket bra plan, måste jag säga :) Slippa stressa så mycket också, väldigt bra!

2011-07-15 @ 15:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0