Djur är våra vänner - inget annat.

I dag är en bättre dag. Har fått komma hemifrån lite, promenaden med Azrael i går kväll gick klockrent då jag hade bestämt i förväg att den minsann skulle gå bra och även i dag fick jag en hand i hand-promenad genom skogen med Nicke och katterna. Mysigt. Vi lämnade även Azrael i hela två timmar medan vi firade svärfar på födelsedagen med middag och fika. När vi kom hem hade han varit så duktig så! Det gav energi.

Men istället sitter jag här och blir HELIGT förbannad på människor som har uppfattningen att djur är underhållning. När ska människor inse att djuren på zoo inte har valt att bli satta i en jävla bur och bli glodda på?! De vill vara fria individer, hur mycket folk än säger annat. Ok om djur räddas från grymma öden och placeras där i väntan på annat. Synd att de, med oss, hamnat i den onda cirkeln att de som redan sitter i bur inte klarar sig i frihet. Men folk fortsätter föda upp dem i fångenskap, istället för att lägga ner dumheterna!

Och när ska folk inse att djur på cirkus bara finns till för vårt godtycke? Vi trycker in dem på smala utrymmen, piskar dem till dressyr och kuskar land och rike runt med stora avstånd för att visa upp dessa stackars stressade krakar. Barnen skrattar säkert, men vad gör djuren tro?

Jag undrar bara en sak: Undrar vad djuren skulle säga, om de kunde prata? Tur vi har Djurens rätt som för deras talan - en giganteloge till dem. Fan vad glad jag är att jag är vegetarian. Inget har känts mer rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0