Snorvågen.

Istället för att sjunga Raindrops are falling on my head... så kanske man skulle kunna sjunga ... och snoret det bara rinner ner, laj laj laa. För det är precis vad det gör just nu. Kände att jag var konstig i halsen i onsdags, och i torsdags hade jag grymt ont i halsen. Inget och göra åt i guess, men det är frustrerande och onödigt tycker jag. Speciellt eftersom jag aldrig har varit såhär frisk när jag varit gravid. Tills nu.

Onödigt dels för att jag har pys i magen, och dels för att jag börjar jobba hos Falukuriren på kvällsredigeringen i morgon. Barnmorskan har i och för sig sagt att det inte är någon fara för bebisen med en förkylning, men för säkerhets skull tar jag det jättelugnt och dricker massa vatten.

Kul och börja ett nytt jobb med en hosta som har eskalerat sedan midsommarafton och snorvolym som eskalerat under dagen i dag... Men det känns inte som att jag kan göra något åt det hela. Att sjukskriva sig det första jag gör känns tveksamt. Jag får jobba i morgon kväll, och se hur det går helt enkelt. Åka förbi apoteket och köpa handsprit tror jag. Och en laddning med näsdukar så jag är redo.

Men värst av allt är nog att halvt pissa ner sig varannan gång man nyser eller får en hostattack. Hej knipövningar!


En uppdatering om Azrael? Tja, såret är numera som en tioöring (från början som en större femkrona) så det går sakta framåt. Och igår kväll kliade han av sig skorpan med tofflan (som vi avancerat till eltejp, den rår han inte på... lika mkt) som nästintill skrumpnat i hop och var på väg att falla av ändå... så det gjorde inte så mycket.
Vi har tvättat det i går och i dag, så nu hoppas vi att han om en vecka kan gå ute igen! I det fria! Utan tratt.

Kommentarer
Postat av: Bror

Hoppas förkylningen är bättre nu! Skönt också att det görs framsteg för Azrael :)

2011-06-28 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0