Maken till fräckhet.

Ok, jag vill inte jobba mer. Alla jag möter i jobbet, speciellt kvinnor, tar i min mage! VARFÖR?! Innan jag ens hinner protestera eller säga ifrån så har de båda händerna på den och piper fram nåt gällt och ler. Vad hände med 1 meters-regeln? Fan, jag känner mig kränkt även fast de menar väl...

De frågar liksom inte ens om lov först! Vadan denna frihet med att tafsa på min gravidmage? Jag är säkert inte unik i sammanhanget, men jag vet utifrån mig själv att JAG aldrig gör så... det är liksom fräckt! Fan va sur jag blir.

Kontentan blir att när jag ler tillbaka och försöker släta över händelsen, så inbjuder det (tydligen) till frågor:

1) När är du beräknad? Jag svarar.
2) Är det första eller andra barnet? Jag svarar andra.

Och då kan ni gissa vilka frågor som följer därefter:
1) Är det en pojke eller flicka? Jag svarar son.
2) Hur gammal är han? Det är ett änglabarn, svarar jag.

Då kommer den sorgsna blicken, det snea huvudet och jag tvingas ge mig in på ett personligt plan även fast jag inte vill. Jag vill inte vara otrevlig heller, och har de frågat får de fan skylla sig själva också anser jag. Men det märks att de blir obekväma. Det kanske lär de att inte tafsa på kvinnors magar, när de inte vet historian bakom.


I övrigt har jag gått in i vecka 22 och väntar på de riktiga sparkarna, än så länge är det rörelser jag känner - som små pick liksom, tidvis. Speciellt efter måltiderna. Och så nojar jag så klart så fort det inte känns lika mycket som dagen före. Men det kanske är normalt?

Kommentarer
Postat av: Anna Sunesson

Det där med sparkar varierar mycket! Vissa dagar känner man ingenting, andra dagar mer, så är det bara. Så känner du inget vissa dagar är det antagligen ingenting alls att oroa sig över, pyret ligger väl bara och sover. :-) Dom sista veckorna blir det väldigt lugnt där inne för då börjar det bli för trångt åt dom att ligga och vända på sig och sparka.



Det där med folk som tar på ens mage upplevde jag faktiskt aldrig, till slut tyckte jag nästan det var tråkigt att ingen ville titta på min fina mage som jag var så stolt över!

2011-05-04 @ 13:50:00
Postat av: Anna Sunesson

Kan förresten dra ett exempel på hur fräcka folk kan vara! Jag och en gravid kompis var och duschade på BugRun och då kommer det fram en vilt främmande tjej inne i duschrummet och sträcker fram händerna mot gravidmagen och säger "ååååh får jag känna??" och i duschen är man liksom naken... Det kan man kalla integritetskränkande!!

2011-05-04 @ 13:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0