Bröllopstankar.

Jag är hysteriskt sugen på att planera bröllop av någon anledning! Pys sparkar omkring i magen och gör sig påmind om sin ankomst, men jag vill planera bröllop. Ha ha! I och för sig är jag lite sugen på att dra till IKEA snart och köpa lite skötbord och annat som kan behövas.

Kändes mest så himla mysigt att få göra det nu när sommaren är i antågande... och självklart kan jag ju inte låta bli att reka lite även om själva bröllopsdagen är en bit in i framtiden. Tärnklänningar och brudklänningar har kollats ut lite halvt, och jag har undersökt priser och utformning på inbjudningskorten. Diskuterat färgtema med Nicke och valt plats för både ceremoni och festen. Nu ska vi bara komma på någon som vill viga oss, en officiant. En vettig sådan. Man kanske får besöka rådhuset i Gävle och höra sig för lite framöver.
Sen funderar man ju på musik så klart... och bröllopsdansen kanske blir en vacker finsk sådan. Den som är med får se! Och livemusik ska vi självfallet ha. Har en god vän i åtanke som är otroligt talangfull.

Blir ett bröllop även i år, kanske kommer man ännu mer i stämning i då!


För övrigt längtar jag efter lillen där inne... varje dag. Känslan är overklig. Och så sitter jag här och kan knappt andas på grund av att magen trycker upp emot magsäcken och lungorna när jag sitter ned. Inte för att det gör något, men nog känns det att pys växer i raketfart nu.

Första föräldragruppen klarades förresten av i går och det var ju något av ett antiklimax - för att vara en underdrift. Jag, Nicke och en mamma till. Fan va tråkigt... det tyckte nog barnmorskan också som var besviken över att de andra två paren inte dykte upp trots att de tackat ja. Hade ju hoppats på att få lära känna lite nytt folk, men icke. Återstår att se hur det blir nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Du har mycket roligt att se fram emot nu; först och främst bebis! Men det är ju även hur kul som helst att planera sitt eget bröllop! ;-)



Tråkigt dock att det inte kom några fler på föräldrautbildningen. Personligen tyckte jag det kändes väldigt tryggt att gå den med tanke på att en helt ny värld snart ska öppna sig framför en! Vi träffas ju dessutom fortfarande mammor o bebisar och fikar, snackar skit och delar med oss av erfarenheter. Hoppas dom dyker upp nästa gång!

2011-05-25 @ 09:27:19
Postat av: Siss

Trökigt med gruppen :/ Hoppas det blir bättre nästa gång!!

2011-05-26 @ 21:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0