Parabolöron har vi allihopa.

Jag tycker lite synd om pys, haon ligger ju MITT i akustiklådan och hör varenda liten grej! Varenda morgon när jag för första gången öppnar munnen och säger något till Nicke, när vi fortfarande ligger i sängen, så liksom sprätter det till i magen och det börjar bolla där inne. Stackarn... jag skrämmer väl slag på stackarn som sover så skönt än.

I morse hade jag inte hjärta och väcka lillen, så jag viskade. Tror ni att det hjälpte? Nää :) Det är ett riktigt parabolöra det där - precis som mamma. Det ska börja pejlas i tid!


Nästa torsdag är det sista gången på min gravidyogakurs och det tycker jag är lite synd, för jag har PRECIS kommit in i min Yoga nidra - djupavslappning som i vårt fall ska hjälpa förlossningsarbetet.
En kortis om Yoga Nidra:
betyder ”fysisk sömn”, det vill säga att vid fullt medvetande uppleva att den fysiska kroppen sover. Denna djupavspänning sker med hjälp av instruktioner antingen från en närvarande person
.
Yoga Nidra har sitt ursprung i den tantriska traditionen,
och är en pratyahara-teknik för att dra tillbaka sinnena från omgivningen och bygga upp ett medvetet lugn inom sig.

Första gången var det assvårt att inte somna... och nu sist fejdade jag bort endast 30 sekunder under hela Yoga nidran, vilket kändes fantastiskt. Enligt yogainstruktören betyder det att övningen fungerar. Yey! Får nog ta och öva hemma sen.

Kommentarer
Postat av: Siss

Haha! Så du kommer att gå runt viskandes den sista tiden nudå? ;) Kul att yogan fungerar - själv har jag aldrig känt mig dragen till den typen av ... vad kallar man det för? Idrott? :D Ha en bra dag nu!!

2011-05-23 @ 09:22:15
Postat av: Bror

Allting låter helt fantastic :D

2011-05-26 @ 23:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0