Slutet på en era.

Det var det de´. Två timmar kvar på Annonsbladet, och med undantag för att jag ska hjälpa dem att ringa polisen hemifrån i morgon förmiddag, så är det slut. Finito för denna gång. Och jag måste erkänna att det känns jätteskönt. Speciellt när jag tänker på att jag ska få vara ledig hela juni nästan. Fast det är ju alltid lite vemodigt att säga hej då.

I juli bär det av till Falukuriren för lite redigerarjobb, och jag håller innerligt tummarna för att det ska gå bra med kropp och knopp. Man får se möjligheterna, inte hindren! Så nu vankas det lite fika på jobbet om en stund, var lat och bakade en kaka på mix igår kväll, hehe! Sedan vägde jag upp det hela med att köpa en tårta också. Bara för att. Något ska man ju göra sig ihågkommen för.

Helgen blir strålande har jag bestämt, det vågar jag säga nu för min psykolog har berättat att det inte finns någon högre makt som lyssnar på vidskepligheter och gör så att saker blir tvärtemot än vad man säger. Att höra sådana saker från en professionell yrkesmänniska ger det alltid lite extra tyngd.

Jag, lillebror och storesyster ska inta Rockstad Falun på lördag och titta på fyllisar, lyssna på bra band och kanske slinker det ner en alkofri bärs och lite chips också på campingstolen som brorsan lovat bära åt mig. <3 Bra skor, mycket vatten, tunna kläder och skratt borde man ju komma långt med tycker jag? HELLOWEEEN! Äntligen.
Innan dess vankas det Bessemerfesten med tillhörande marknad på dagen och grillning i Korsån efteråt, på fredag. Den som vill komma är välkommen! Let´s have som fun.




Hej då kontoret!

Kommentarer
Postat av: Bror

Jadu, förste bärare Hongisto, hä låter fint det ^^

2011-05-31 @ 15:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0