Snart, snart...

Vilka jävla svettvallningar jag har fått de senaste dagarna! Fattar ingenting, men egentligen inser jag att det har med graviditeten att göra... så jag surfade in på en sida om vad som händer varje vecka.
Där stod det att runt vecka 29-30 så ökar ämnesomsättningen markant (därav svettningarna) eftersom bebisen nu på tio veckor ska växa från ett till tre kilo lite drygt. INTE undra på att man svettas! Tyckte väl att något var lite annorlunda.

Tio veckor.

Är det verkligen sant att vi om tio veckor ska ha en ängel på jorden, i vår famn? Det låter fullständigt overkligt. Vi pratar om när vi ska möblera sovrummet med säng och skötbord. Vi pratar om att handla mer barnkläder. Men än så länge är det bara prat. Vi är ett par änglaföräldrar, ett par längta-föräldrar, som längtar efter att få hålla lilla pys som knölar runt i magen. Det är som att vänta på tomten, fast gångra det med en miljon... sade jag till Nicke igår kväll.

Är det sant att vi snart är i mål? Inte förrän vi ser dig och kan klämma och pussa på dig så uppdaterar jag matchresultatet. Tills dess håller jag hårt i lottokupongen och hoppas på vinst. Fan va vi längtar efter dig, älskade unge.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jippie, äntligen ett nytt inlägg! :-)

Ja tänk att det bara är tio veckor kvar, står inte på förrns ert efterlängtade barn kikar ut! Samtidigt så har ni gott om tid på er att möblera om där hemma och handla det sista. Olles rum blev klart dagen innan BB, kan rekommendera att göra det liiite tidigare, INTE bra att bära runt möbler i v.38! Kram!

2011-05-19 @ 08:50:14
Postat av: Therésa

Anna: Vad glad jag blir att du blir glad över ett nytt inlägg! Fler är på g! :P

2011-05-19 @ 13:44:23
Postat av: Bror

Helt fantastiskt :)

2011-05-20 @ 21:00:31
Postat av: Siss

Åh, jag väntar också på den lilla människan!! :)

2011-05-23 @ 09:20:09
Postat av: Nicky Hofors

Ja, det blir nog superduperverkligast efter ploppet på BB ... "Jaha, jag är pappa nu..."

2011-05-23 @ 21:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0