Älskar nuet.

Alltså fan vad jag älskar att vara mammaledig! När alla andra sitter med söndagsångest, lite halvt bakfulla, framför söndagsfilmen på tv så ser Jag gladeligen framemot ännu en dag, en vecka full av Egil och allt vad det innebär. Även fast han vaknar 06:50 och sprattlar som en duracellkanin i sin säng så kan jag inte bli sur när jag ser det glada leendet, när han får syn på mig. Att promenera, kramas, gå på stan, träffa vänner o familj, mata och byta blöja - och få betalt. Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det sägs att man till slut brukar tröttna på att "bara" gå hemma och vara mammaledig, att man längtar tillbaka till jobb och vänner... Jag har nu varit hemma i 1 år och 2 månader och jag älskar fortfarande att vara hemma med Olle, jag skulle helt klart kunna vara det jämt!

2011-11-14 @ 17:48:43
Postat av: Anna

Måste bara säga en sak... Du vill ju gärna att man kommenterar så du vet att man läser bloggen och jag försöker göra det, men hur ska jag veta att du läser mina inlägg för jag får ju aldrig nån respons... :-(

2011-11-15 @ 09:38:05
Postat av: Bror

Fina fisen ;D

2011-11-15 @ 16:36:03
Postat av: Siss

Njut!! ... tiden går alltför fort... Kram!!

2011-11-17 @ 16:45:34
Postat av: Lindish

Vad skönt att du känner så... Själv så upplevde jag isolering från omvärlden. Skulle aldrig fixa att vara hemmafru och ta hand om barn och laga mat hela dagarna =P Men däremot skulle det inte vara fel att ha ett halvtidsjobb och vara hemmafru resterande tid ;-)

2011-11-18 @ 23:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0