Blöja på rätt sätt.

Jag har ett angenämt problem (med betoning på angenämt) - Jag vet inte hur jag på bästa sätt ska bete mig för att få Egils blöja på plats så att den blir rak, när han vevar, sparkar, flänger och böjer på benen i karusellfart. Känner mig ibland som Houdini med osynliga armar, och tungan snett i mungipan, när jag snabbt som fan krånglar på tejpen på ena sidan när han just där, just då, råkar ha benet rakt i en halv sekund ungefär.

Resultatet har ibland blivit att blöjan läckt. Till mitt förtret. Känns ju inte bra att min vackra och underbara son ska utsättas för avföring där han verkligen inte ska ha den. Och nu när vi dras med tvättstuga och tillhörande tidsbokning, så känns det lite onödigt att mamma inte ens besitter kunskapen att sätta på en blöja korrekt.

Nämnde jag att det var ett angenämt problem? :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Mobil ovanför skötbordet är kul att ligga och titta på och då kan man bli lugn en stund så att mamma lagomt hinner få på blöjan... ;-)

2011-11-07 @ 20:34:50
Postat av: Siss

You can do it! :D

2011-11-17 @ 16:44:16
Postat av: Lindish

Libero is da shit! ;-) Jag upplevde samma sak med Dilara. köpte olika märken på blöjor till en början och den ena läckte efter den andra... Men den blöjan som helt klart är bäst är Libero.. Den läcker inte alls på samma sätt som de andra.

2011-11-18 @ 23:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0