Jag är ett monster!

Det är inte varje dag man sitter klockan sju på morgonen och nätshoppar! Det var vad jag sysselsatte mig med i morse när Egil vaknade. Klockan 6. Efter vällingen en halvtimme senare var det full fart - och eftersom han brukar vara på sitt allra bästa humör just den här tiden, så rumlade han omkring på golvet och jag kunde äta frukost, titta på nyhetsmorgon och... nätshoppa.

Blev med andra ord Lady Gagas två album från cdon, eftersom jag hade fått en generös rabattkod från dem på mailen så jag betalade ynka 114 kronor för båda! Lite skillnad mot om man ska handla i butik. 169 kulor för en helt vanlig cd. För det första yrade jag runt på HELA Kupolen i går och letade efter försäljning av cdskivor. De enda som hade ett torftigt utbud var Åhléns. Jag kunde inte annat än rycka på axlarna och gå ut igen. På vägen ut såg jag förresten att Abba och Beatles hade en LP-collection (!) till salu. Trodde sådana blivit utrotade efter 80-talet... de kostade dock närmare 400 kronor, så rariteter (eller antikviteter?) är de nu för tiden minsann. Smakar det så kostar det. Inte vad gäller cdskivor dock.

Så varför denna hetsjakt på cdskivor helt plötsligt? Jo, jag vill ju ha rediga sådana med Lady Gaga i bilen att lyssna till när jag kör bil, de hembrända bara repar sig. Så nu ska jag också propsa på att mina ska läggas i fodralen om de inte ska lyssnas på. Jag ska bli som Nicke, han är rädd om sina fina skivor. Det ska jag också vara framöver. För så småningom är säkerligen cdskivor också rariteter!


P.S. Att jag längtar till konserten med Lady Gaga så det gör ont, damen som uppmuntrar sina fans och sig själv att omfamna sitt inre monster, är ju förstås också en av anledningarna till att att jag vill ha skivorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0