Vi är ett par. Också.

På gång att börja åla och knäna åker upp mest hela tiden, för att sedan dunsa ner i golvet igen. Nu är det mest krälande på något gulligt vis. Pincettgreppet blir mer och mer utpräglat för var dag. Högfärdshosta blandas med något som liknar början till skratt. Låter hur sött som helst. Låååånga armar som ska pilla på ALLT. Och då menar jag allt. Svårt att släppa greppet om vakentiden för att slumra in och sova. Äter som en häst och jag beundrar hans små knubbiga lår <3

Det är väl ungefär sammanfattningsvis vårt lilla hjärta Egil just nu. Åtta månader och finare än någonsin. Rutinerna rullar och allt känns tryggt. När han så for till Hofors igår för att spendera ett dygn med farmor och farfar så blir man lite off. Vad gör man med all fritid som helt plötsligt serveras?! Sitta ner och göra... ingenting? Konstigt. Ovant.

Vi tog oss i kragen i alla fall och njöt av varandras sällskap med god middag, lite vin, en spännande biofilm och besök på en pub efteråt. Att bara vara Nicke och Therésa, kärleksparet, var helt fantastiskt. En bra påminnelse om att vi faktiskt är individer och inte bara föräldrar. Allt i en salig kompott. Men sedan fick det vara nog.

För ännu mer underbart var det när vi i dag fick hämta hem vårt hjärta igen. Han blev ju SÅ glad att se oss! Sprattlade med benen och log med hela ansiktet. Nu är ordningen återställd - hela familjen är åter samlad. Nu kan vi möta våren och påsk allihop tillsammans. Vi far äntligen till stugan i Korsån över påsk, och planen är att sova över en natt. Återstår att se hur väder, vind och humör samspelar. Och innan dess ska jag hinna påskpyssla lite.

Om jag inte hinner säga det förr; GLAD PÅSK på er!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Blir grymt stolt över min utvecklande Gudson :D Glad påsk på dig med, syrran! :)

2012-04-02 @ 20:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0