Det gnisslar.

Jag får så himla dåligt samvete. Jag har slarvat så hiskeligt med kosten den senaste veckan. Det har blivit både falafeltallrik och ostbågar. Och ett och annat fikabröd. Jag har helt mig själv att skylla, det är jag medveten om. Men till mitt försvar så har jag haft både pms-vecka och flödesvecka. Det är fan inte lätt att hålla sig själv i schack då! Alla kvinnor vet nog vad jag pratar om.

Jag får ta nya tag idag helt enkelt. Om det inte regnar så planerar jag en eftermiddagspromenad med Egil.

Och så tänker jag att det inte vore så himla dumt om jag kunde trolla. Trolla så att alla dåliga känslor om allt bara försvann, och att göra så att alla i min närhet kunde få må så jävla bra att alla bara skrattade hela dagarna.

Men det här är ju det vi kallar livet och med den kommer både med- och motgångar, och det är faktiskt bara upp till en själv att bestämma sig för hur vi hanterar dem. Vill vi leta på offerkoftan eller vill vi gräva fram jävlaranammat och ge sig fan på att man ska klättra över ännu en utmaning för att se en belöning på andra sidan.

Det är bara upp till oss hur jävla jobbigt vi ska tycka att livet och vardagen kan vara. Jag älskar det, med floskler och allt!

Kommentarer
Postat av: Suvi

Vad var adressen och allt till din bilddagbok? Har inte kvar det.. Kram på er =)

2012-06-04 @ 21:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0