Småbarnsmorsan regerar.


Ser bilder på mig själv som höggravid, och konstaterar att jag inte alls kände mig så stor och obekväm som det faktiskt kan se ut på bilden. Konstigt. Ibland kan jag sakna det. Men ändå inte. Foto: Nicke Persson.



Då föredrar jag detta - en alldeles underbar goding som charmar mamma och pappa hela dagarna. Och tiden går alldeles för fort! Det slog mig i går. Han är redan över sju månader... vad har vi gjort hela tiden egentligen?


Och så bekväm man blir snabbt i mammarollen då. Att ha lite skitiga kaffetänder kan alltid skyllas på att man är en trött småbarnsmmorsa. Eller att man inte hunnit tvätta håret, när man i själva verket inte orkat göra det. På fyra dagar.

Nää men du vet... man är ju en trött småbarnsmorsa nu för tiden
, hör jag mig själv säga alldeles för ofta på sistone. Jag måste sluta med det där - att vara mamma är väl inte synonymt med att det helt plötsligt är legitimt att ha trasiga kläder, vara allmänt ohygienisk och ha licens på att vara otrevlig och grinig för att man är trött. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0