Ett vardagens inlägg.

Oj oj, vilken hetsig vecka detta har varit hittills och än är den inte slut. Jag och Egil har farit tre dagar på raken nu och jag orkar fan inte mer än så. Nicke gör nattpass och då är det ju förstås roligt att göra något. Men Egil och bilsittande börjar bli en utmaning! Man får ladda upp med lite leksaker att serva honom med - och eftersom vi har honom i baksätet så är det lite lurigt och veta vad han gör där bak egentligen.

Så därför ska jag med nöje gå in på Babyproffsen på fredag och inhandla en backspegel som man sätter på nackkudden där bak så att vi ser honom och han ser oss. Speciellt om han sitter och knaprar på en majskrok (vilka visserligen smälter som smör i solen) eller något liknande så är det skönt och veta att han inte satt i halsen osv osv. Det finns då uppfinningar till allt nu för tiden!

Nu laddar jag för tre dagars jobb. Nicke ska vara hemmapappa. På lördag är det lite day off igen, och då drar vi en sväng till Hedemora för att hjälpa lillebror att städa ur sin första ungkarlslya. Ska bli riktigt roligt att ha honom i Falun framöver. Och roligt för Egil att ha sin gudfar nära! Och eftersom jag och Jimmy alltid haft ett nära band så känns det tryggt och veta att han bara är en kvarts promenad bort. Om det skulle knipa någon gång till exempel, och Nicke jobbar.

Hedemora gjorde jag även i dag - träffade äntligen Johanna som är min barndomsvän och som jag var gravid samtidigt som. Vi höll daglig kontakt på facebook på slutet, mycket för att vi förstod varann. Och hon var väl också den enda som gjorde det just då, till fullo. Och eftersom hon bor i Valencia med sin man och dotter, så är det ju inte varje dag man kan ses. Men i dag gjorde vi det och huj vad trevligt vi hade!

Vi blev också välkomna ner att hälsa på dem där, och eftersom en t/r flygbiljett bara går på tre tusen så är ju inte den planen helt omöjlig. Har alltid velat se Spanien, möta folket där och dricka Sangria. Valencia nästa? Watch out!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Det ska bli helt fantastiskt att börja mitt liv som Falubo :D

2012-05-16 @ 22:34:20
Postat av: Johanna

Jaaaa!! Kom ner och hälsa på! Och det var verkligen supertrevligt att ses! Kram på er!

2012-05-23 @ 07:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0