Får man ha det såhär bra? Ibland undrar ja...

mms_img55942 (MMS)

Får man ha det såhär bra? Ibland undrar jag. Njuter av våren, för att klyscha till det, intill sjön Tisken på en bänk. Vid lugnaste parkbänken med bilar, grävskopor och annat oväsen på andra sidan vattnet parkerade jag vagnen där Egil somnade efter en skvätt välling. Måsar och småfåglar tävlar om uppmärksamheten och ibland kommer en cyklist förbi. Därefter en äldre kvinna med powerwalkdojjor och promenadstavar. Och här sitter jag. Med en sallad i magen och undrar om jag ska läsa bloggar eller läsa bok. Jag och Egil testade falu stads tillgänglighet, och vänlighet, idag. Vid akut hunger hittade jag en HIPP grönsakslasagne åt honom och rusade in på Subway. Klart jag fick låna micro! Lunch vid ån i solen. Akut byte av blöja också... Jahapp. Bibblan! Jodå, toa fanns med skötbord. Jaha, då var lilleman trött också. Hade jag någon välling i väskan? Jodå. Men vatten då? Iskallt från toan fick duga. Och tro på sjutton att fiket på bibblan hade allmän micro! Halleluja! Vilken dag! Jag blir alltid lika lycklig när jag fixar utmaningarna som moderskapet sätter en inför. And i love it!


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Wunderbaar! :D

2012-05-08 @ 16:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0