Oslagbart äro känslan.

Mitt minst osmarta drag idag var nog att suga en balja kaffe klockan 21 på kvällen. Här sitter jag med svidiga ögonlock men fullständigt klarvaken hjärna halv tolv på natten. Bra där. Och med tanke på att Egil vaknade klockan fyra i morse och jag ska jobba i morgon eftermiddag fram till midnatt... ja, lös matteekvationen. Inget bra svar där. I alla fall inte om han bestämmer sig för att göra samma sak i morgon bitti!

Ye ye, allt löser sig. Har en redig energidryck som står i kylen och väntar på mig om nöden anfaller i morgon. Har dock testat med nattlampa nu några kvällar och nätter - och jag vet inte om det bara är tur men han har då sovit på natten i alla fall. Även om vår älskade pruttis tycker om att vakna med solen. Man får alltid vara glad för det lilla när det är en motig period, för det går ju alltid över! Det har jag facit på.

Tittade nyligen till honom där i spjälsängen i dunkelt lampljus och kunde för min värld inte hitta honom! Då ligger han i fotändan. hur han tagit sig dit är ett mysterium. Gullunge!

Jag kommer aldrig undan tanken att han är det fullständigt bästa, oslagbara, fantastiska mirakel jag någonsin åstadkommit. Att han är en blandning av mig och Nicke är en saga som är sann. Jag lade huvudet på sned i dag och betraktade honom leka i vår dubbelsäng. Han tindrade glatt med ögonen och bet på täcket, sprattlade med benen och sade koo... kooo, että... että och så pruuuttt med munnen!

Har vi verkligen skapat honom? Han är ju för vacker. Inte undra på att kärleken till ens barn måste portioneras ut i omgångar, för om allt kom på en gång skulle väl kroppen få en överdos av lyckohormoner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig beskrivning av Egil :) Mycket bra!

2012-05-25 @ 18:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0