Sysslor och grubblerier.

Mina fingrar luktar våtservett. Och så har jag en bebis som krockade mellan två tupplurar så han har istället somnat för natten. 45 minuter tidigare än normalt... och jag sitter nu här och grubblar över hur natten kan tänkas bli.


Vaknar han vid midnatt och vägrar somna om? Sover han sig igenom allt? Han somnade ju trots allt i vagnen... kommer jag få lyfta över honom i sängen sen? Somnar han om efter det i så fall? Han åt ju inte så jättemycket välling, klarar han sig på det tro?
En mammas grubblerier.
Mina fingrar luktar våtservett. Och så har jag en bebis som krockade mellan två tupplurar så han har istället somnat för natten. 45 minuter tidigare än normalt... och jag sitter nu här och grubblar över hur natten kan tänkas bli.

Vaknar han vid midnatt och vägrar somna om? Sover han sig igenom allt? Han somnade ju trots allt i vagnen... kommer jag få lyfta över honom i sängen sen? Somnar han om efter det i så fall? Han åt ju inte så jättemycket välling, klarar han sig på det tro?

En mammas grubblerier.

Ska jag äta middag ikväll? Orkar jag vika tvätt? Leksakerna får nog ligga utspridda ett tag till, och så var det toalettbesök på det. Just det, Egils dagbok ska uppdateras. De nyplanterade blommorna på balkongen blev i alla fall jättebra tycker jag.

En mammas dagliga sysslor.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhhh, har Egil också börjat ändra sina sovvanor?! Här är de kaos på dagen, men helt ok på natten...vi ska också plantera!! Fast lite örter, blommor är inget för mig, de bara dör...:/

Så bäst att sätta fart medans Isabel sover!

2012-05-30 @ 14:42:53
Postat av: Jimmy

Haha! Helt KOKO!

2012-05-30 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0