Det ska fixas, det ska fejas.

Valborgsmässoaftonen innehöll verkligen ALLA önskvärda ingredienser i år! Korsån, en bastu vid bryggan med min blivande tillsammans med snack, vårkänslor och en öl. Grillpremiär med smaskig mat och trevligt sällskap, en egen brasa och lite glada skratt. Lägg där till en liten cool son som sover sig igenom det mesta uppe i stugan på kvällen. Även om han var saknad, så får han se flammorna nästa år istället <3

Även om jag blivit toksnorig och täppt i näsan from hell, så är jag nöjd och glad.

Jag älskar verkligen att vara i Korsån, och att vara där som en familj känns numer så himla speciellt. Det var verkligen underbart att vara där med Nicke där vi delar många häftiga och intensiva minnen, men att vara där alla tre lägger hela pusslet. Allt är komplett. Det är en utmaning och samtidigt en njutning att laga Egils lunch över vattenbad i vedspisen i köket. Passa på att värma lite vatten till termosen så att Egil har vällingvatten till senare. Att planera in hans måltider och packa det man ska ha med sig. Det råder en sorts förväntning över det hela!

Jag ska förstås också erkänna att det är en viss njutning att komma hem också. Att återigen ha alla bekvämligheter till hands. Micron, vattenkokaren, el... framförallt för att kunna ladda Egils babymonitorer när helst de behöver laddning. Som nyss. Och att sitta i morgonrocken med tvn på i bakgrunden och veta att värmen inte kommer sjunka under kvällen och natten.

Även om vi längtar tillbaks till stugan så får man göra det bästa av det hela. Så i dag handlade vi grejer till balkongen och började poa i ordning där ute - just så att vi ska trivas när vi är i stan och ska njuta av vädret. I den mån vi har möjlighet till. Och nu när vi har fått speciellt sydda gardiner att hänga upp där, lite nya blommor, trasmattor, utemöbler, mysdetaljer och värmeljus och spaljé för insynen så blir nog den här sommaren kanon! En solhatt och solskyddsfaktor till Egil bara så är vi golden!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Nuuuuuu kom jag in! Har lite att läsa ikapp då :-) Tack för igår, stora kramar!!!

2012-05-05 @ 18:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0