Älskade 2-åring.

Nu är jag sådär löjligt förväntansfull igen. Älskar kalas! Och på lördag fyller vårt älskade hjärta Egil 2 (!) år! Säkert som alla föräldrar frågar jag mig vad som hände? Han kom ju nyss till oss. Och nu har jag en liten i magen, vecka 19 in counting, och en buse som säger NEJ! NEJ! Neeeij mamma!
Älskar vatten i alla dess former, korv med bröd, jordgubbar, vinbär, smultron och hallon som odlas på gården i Korsån och smörgåsrån med smör på. En och annan sojabulle slinker också gärna ner och äppeljuice är fina fisken. Skulle nog gunga helst hela dagarna om han fick och är så duktig att sova på nätterna i sin säng. Våran lilla busunge. Två år.
 
Jag har laddat med recept och ingredienser så under resten av veckan ska jag baka tårtbotten till en tågtårta och lite citronmuffins och kanelbullar. Givetvis i tema som Egil gillar. Fick lov att inhandla tallrikar med bilar på också. Brrm brrrmaa! säger han ofta. Ser han nåt riktigt stort, som en grävskopa, traktor eller lastbil utbrister han woooaaaoou!
 
Så på lördag kalasar vi i Korsån, även om vädret inte tillåter. Altanen dekoreras med björkar, ballonger och serpentiner. För man har bara kalas en gång om året. Och av sina enda, och bästa, föräldrar får han en miniboxsäck (för att han är så otroligt fascinerad av sin fars boxarhandskar och ska ha dem på sig hela tiden), en finsk sagobok med Tinga-tinga-sagor och en höstjacka Nicke som köpte igår som är asfräsig! 
 
Och om Egil får något lämpligt till sitt nya rum i födelsedagspresent ska vi börja inreda det under nästa vecka. Ska bli SÅ roligt! Äntligen ett rum för alla hans saker. Det kan behövas. Men pianot, det får nog bo kvar där inne. Så mkt som han vill plinka på det. Älskade barn.
 
I morgon ska vi titta in igen på lillmysen där inne, och jag ber till alla makter att vi har ett friskt barn till på väg. Allt är bra, com si com sa. Det blir som det blir.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0