Och det här med jobb.

Funderade i dag på om man verkligen får en möjlighet att få jobb via ams.se eller om allt bara är just for show? Det känns ju som att arbetsgivare lägger ut annonser bara för att facket tvingar dem, och arbetslösa i sin tur tvingas söka jobb de egentligen inte vill ha. Och hur blir det för alla stackars satar som FAKTISKT är intresserade av jobbet i fråga i annonsen?! Inte en suck att man kan sticka ut bland alla tvångsansökningar... men en ansökan har jag i alla fall skickat i dag. Få se då. Kommunikatör på Falu kommun. Låter fancypants.

Sedan är det ju också detta med att "man inte får diskriminera någon som är gravid". Nej men hallå, jag söker en fast tjänst med start i september, beräknas föda i början av januari. Vilket innebär tre månaders jobb, om graviditeten går bra vill säga. Innan mammaledighet i ett halvår eller lite till. Hade jag varit arbetsgivare hade jag inte anställt mig kan jag säga. Jag är bara realistisk. Återstår att se - men efter uppmaningar så skrev jag ingenstans att jag är gravid, det är ju faktiskt inget sjukdomsstillstånd som jag måste ursäkta. Snarare tvärtom.

Jag får hoppas att jag får fortstätta vika, helst dagtid, på Dalademokraten fram tills jul. Något kvällspass här och där kan ju funka så klart. Nästa vecka har jag roffat åt mig mån-tors på dagtid i alla fall! Det går åt rätt håll. Nu ska jag bara göra mig oumbärlig. Blir nog skitbra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0