En glad överraskning.

Kan det verkligen stämma att blogg.se fått röven ur vagnen och faktiskt förbättrat sin app?! Äntligen kanske jag kan få tid att blogga korta svängar nu också mitt i allt rodderi med barn och allt vad det innebär. 

Sam fyller tio månader idag. Våran lilla vrålapa. Vår lilla muffin som man bara vill dekorera och äta upp. Otroligt otroligt temperamentsfull herre som gärna högljutt låter hela världen veta om han är missnöjd. Eller glad. Om jag tyckte Egil hade temperament är detta ingenting. Så olika det kan vara. 

Två små tänder nere och gillar just nu att lägga sig ner på mage från sittande. Rulla runt i sängen och le busigt. Kommer upp på knäna och drar sig gärna upp mot oss. Men att bekymra sig över att komma framåt verkar han inte ha brått med. Blir mest arg när han hasar baklänges istället för framåt. Det släpper nog vad det lider. 

Älskar mat. Det mesta vill han ha och smakar nyfiket. Även fast han ibland grinar illa så vill han ha mer haha! Och storebror är så otroligt omtänksam. Han kunde inte ha blivit en bättre bror. SAAM! utropar han varje morgon när han får syn på honom efter att man hämtat upp honom från sängen. Hjälper honom med nappen och "hjälper" honom att smaka på saker han kanske inte alltid får. Som salta kex... klubba... flingor. Lite smått och gott med goda intentioner. 

Om två månader fyller han ett. Helt galet.  Vad har vi gjort hela året?! Tvåbarnschocken har gett mig dåligt minne men det återkommer nog inom kort. Egil har nu istället fått en vild fantasi och drömmer mardrömmar ibland vilket resulterar i kassa nätter. Inatt var han vaken mellan 00-03:40. Därför tänker jag sova nu medan Sam också gör det och brorsan har det skoj med kompisarna hos Eva-lena. 

Vi hörs snart igen. Denna app gillade jag. Stating the obvious. En sista grej: Hej Maria!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bättre sent än aldrig, hej!! Har inte kunnat gå in på någon månad eftersom min dator är kass men idag kom jag på adressen och loggade in från Alvins. Så hej!!

2014-11-30 @ 15:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0